concert1

آموزشگاه موسیقی خورشید در تابستان 1389 با هدف تشکیل گروه های موسیقی و معرفی سازهای بادی تأسیس شد.

این آموزشگاه برای رسیدن به هدف فوق از مدرسین فارغ التحصیل موسیقی و اساتید برجسته بهره مند است. همچنین در این راستا سعی شده است که در این مرکز از کلاس های متنوع در امر آموزش سازهای مختلف استفاده گردد.

در این آموزشگاه برای بهبود و ارتقا سطح کیفی آموزش و تربیت نوازندگان آشنا با اصول صحیح، مستر کلاس هایی با همکاری مدرسین مجرب موسیقی و بعضا فارغ التحصیلان موسیقی خارج از کشور برگزار می گردد... آشنایی بیشتر

دوره های مهارت آموزی دیپلم موسیقی

دوره-های-آموزشی1-    آموزش نوازندگی سازهای جهانی و ایرانی و آموزش آواز 2-    آموزش تئوری...
استاد-3گیتار: آقای درانی، آقای ابو، خانم چهار جوی پیانو: آقای مهایی، آقای عرفانیان، خان صادقی، خانم...

سازشناسی سمفونیک

فلوت (flute)

فلوت (flute)

فلوت از جمله سازهای بادی است که معمولاً از جنس چوب یا فلز سفید ساخته می شود. این ساز از گروه سازهای بادی بدون زبانه است که تولید صوت در...

ساکسوفون (Saxophone)

ساکسوفون (Saxophone)

ساکسوفون در حدود سال 1840 میلادی توسط "آدلف ساکسن" بلژیکی که سازنده لوازم موسیقی و در پاریس مشغول به کار بود، اختراع شد. خانواده ساکسوفون در اصل شامل 14 عضو...

ترمپت (Trumpets)

ترمپت (Trumpets)

پرکاربردترین نوع این ساز در ارکستر سمفونیک ترمپت sib است که پرتحرک ترین ساز خانواده ی بادی های برنجی نیز هست و صدای آن نسبت به دیگر سازه های خانواده...

ارگ (Pipe Organ)

ارگ (Pipe Organ)

این ساز قدیمی بزرگترین ساز گروه خود می باشد که وسعت صوتی آن در بزرگترین نوع خود به اندازه ی وسعت صوتی تمام ارکستر می باشد. هر چه اندازه این...

ویولن (Violin)

ویولن (Violin)

ویولن احتمالاً شناخته ترین ساز در بین تمام سازهای ارکستر غرب می باشد. خانواده سازهای زهی شامل: ویولن، ویولا، ویولنسل و کنترباس (دوبل باس) می باشند. ویولن در حدود سال...

ویولنسل (Violoncellos)

ویولنسل (Violoncellos)

ویولنسل که به زبان ساده و عامیانه Cello نامیده می شود، عضو باس خانواده ویولن می باشد، و با آرشه ای کوچکتر و باریک تر از آرشه ویولن نواخته می...

گیتار (Guitar)

گیتار (Guitar)

گیتار از جمله سازهایی است که به ندرت و تنها در موارد خاص در ارکستر مورد استفاده قرار می گیرد. دسته این ساز دارای پرده بندی است و پرده های...

پیانو (Modern Piano)

پیانو (Modern Piano)

پیانو از جمله سازهایی است که نه تنها از اهمیت استفاده از آن طی قرون متمادی چه به عنوان ساز سولو و چه به عنوان ساز همراهی کننده، کاسته نشده...

سازشناسی ایرانی

تار

تار

تار، از سازهای زهی مضرابی (زخمه ای) مقید است که در ساخت آن از چوب، پوست، استخوان، زه (روده تابیده چهارپایان) و فلز استفاده می شود و طول کلی آن...

سه تار

سه تار

سه تار، از سازهای زهی مضرابی (زخمه ای) مقید است که در ساخت آن از چوب، فلز و زه یا نخ نایلون استفاده می شود. سه تار را از خانواده...

سنتور

سنتور

سنتور، سازی است به شکل ذوزنقه ی متساوی الساقین و از سازهای زهی مضرابی (زخمه ای) مطلق است که در ساخت آن چوب و فلز به کار می روند. این...

کمانچه

کمانچه

کمانچه از سازهای زهی آرشه ای مقید است که در ساخت آن، چوب، پوست، استخوان و فلز به کار رفته اند. طول کمانچه از پایه ی فلزی تا صراحی (قسمت...

تمبک

تمبک

تمبک از سازهای کوبه ای است و اصطلاحا به آن ضرب هم گفته می شود. این ساز از چوب درخت گردو، افرا یا توت به صورت یک تکه، در دو...

دف، دایره، دایره زنگی

دف، دایره، دایره زنگی

دف از سازهای کوبه ای است که در ساخت آن از چوب، پوست و فلز استفاده می شود. کمانه یا بدنه این ساز دایره ای شکل و قطر دهانه ی...


در همان سال به دعوت رادیو و تلویزیون ملی به ایران بازگشت و گروه «هم آوازان» را بنا نهاد و چهار سال رهبری این گروه را در زمینۀ اجرای آثار کلاسیک جهانی که برای آواز گروهی و ارکستر نوشته می شد به عهده داشت.
گلنوش خالقی در سال 1358 نظر به اینکه امکان هیچ گونه فعالیتی برایش وجود نداشت به آمریکا مهاجرت کرد و فعالیت های هنری خود را در کانون دوستداران فرهنگ ایران آغاز نمود. همچنین همراه با پری زنگنه کنسرت هایی در شهرهای آمریکا برای اجرای ترانه های محلی ایران برگزار نمود.
وی در سال 1364/1985 با اندیشۀ تداوم راه پدرش، «ارکستر روح الله خالقی» را با حدود 25 نوازنده در واشنگتن تشکیل داد. این ارکستر هر ساله چندین کنسرت، اغلب از ساخته های هنرمندان قدیمی موسیقی ایران مانند درویش خان، مرتضی نی داوود، علینقی وزیری، روح الله خالقی، مرتضی محجوبی و ... را با تنظیم گلنوش خالقی در شهرهای آمریکا اجرا می کرد ولی پس از چند سال به دلایلی چون: کمبود امکانات و مشکلات مالی منحل گشت.
گلنوش خالقی در سال 1369 سفری به ایران داشت و در صدد بود به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد درگذشت پدرش، برنامه هایی در تهران و شهرستانها ترتیب دهد. گرچه در ایران مورد احترام قرار گرفت ولی به وی اجازه رهبری ارکستر داده نشد. او نیز به ضبط دو کاست از آثار پدرش تحت عنوان «می ناب» اکتفا کرد و آزرده خاطر مجدداً ایران را به مقصد آمریکا ترک گفت. گلنوش اکنون در واشنگتن به آهنگسازی و آموزش پیانو اشتغال دارد (منبع: موسیقی دانان ایرانی، تألیف: پژمان اکبرزاده، انتشارات نوید شیراز، 1380).
گلنوش خالقی معتقد است: اگر حساسیت های شخصی در حفظ موسیقی اصیل ایرانی قوی باشد و به حالات و روح آن وفادار باشیم به خدمت در آوردن تکنیک موسیقی غرب برای موسیقی ایرانی امکان پذیر است. او اظهار می دارد: «باید هارمونی ها و آکوردها را از درون موسیقی ایرانی دریافت و کوشش نمود که ویژگی های موسیقی غربی بر روی موسیقی ایرانی پیاده نشود. یک آهنگساز ایرانی با یاری این علم و آشنایی کامل به موسیقی ایرانی می تواند اثری خلق کند که کاملاً متناسب و برازندۀ موسیقی ایرانی باشد. مسلماً کشف فرمولی برای هارمونیزه کردن موسیقی ما کار دشواری است ولی به هر حال ناممکن نیست.... باید از گذشته به عنوان یک پشتوانه و یک کوله بار با ارزش استفاده کنیم. موسیقی و موسیقی دان باید با زمان و الزامات خاص آن پیش برود. اگر قرار بر این باشد که ما خلاقیت را محدود کنیم هنر کاملاً از بین می رود. متأسفانه بعضی از ما ایرانیها وقتی کار متفاوتی انجام می گیرد آن را نفی می کنیم که نکند از ارزش کار خودمان کاسته شود. به عقیده من هدف هر موسیقی دان ایرانی باید اعتلای موسیقی ایران باشد. تعصبات بی جا نسبت به موسیقی ایرانی یا کلاسیک همواره مانع بزرگی برای پیشرفت واقعی موسیقی در ایران بوده است. موسیقی کلاسیک به هیچ وجه به ما و کار ما احتیاج ندارد. روی آوردن ما به موسیقی کلاسیک تنها باید به خاطر کسب اطلاعاتی باشد که در تکمیل بنای موسیقی آیندۀ خودمان مؤثر افتد. به این ترتیب ابراز هر گونه تعصب علیه موسیقی ملی ما غیرمنطقی به شمار خواهد رفت. موسیقی دانان امروز علاوه بر آشنایی با موسیقی ایرانی باید با مبانی موسیقی کلاسیک نیز آشنایی داشته باشند (منبع: یادمان حشمت سنجری (مجموعه مقالات)، تألیف: مرسده سنجری (بایگان)، انتشارات بزرگمهر 1374).  
آثار:
-    آهنگ هایی برای پیانو، پیانو و آواز، تنظیم ترانه های محلی برای پیانو.
-    آهنگ هایی تنظیم شده برای ارکستر.
-    آلبوم «می ناب»- تنظیم آثار روح الله خالقی

© 2016 آموزشگاه موسیقی خورشید. تمامی حقوق محفوظ است

Search