concert1

آموزشگاه موسیقی خورشید در تابستان 1389 با هدف تشکیل گروه های موسیقی و معرفی سازهای بادی تأسیس شد.

این آموزشگاه برای رسیدن به هدف فوق از مدرسین فارغ التحصیل موسیقی و اساتید برجسته بهره مند است. همچنین در این راستا سعی شده است که در این مرکز از کلاس های متنوع در امر آموزش سازهای مختلف استفاده گردد.

در این آموزشگاه برای بهبود و ارتقا سطح کیفی آموزش و تربیت نوازندگان آشنا با اصول صحیح، مستر کلاس هایی با همکاری مدرسین مجرب موسیقی و بعضا فارغ التحصیلان موسیقی خارج از کشور برگزار می گردد... آشنایی بیشتر

دوره های مهارت آموزی دیپلم موسیقی

دوره-های-آموزشی1-    آموزش نوازندگی سازهای جهانی و ایرانی و آموزش آواز 2-    آموزش تئوری...
استاد-3گیتار: آقای درانی، آقای ابو، خانم چهار جوی پیانو: آقای مهایی، آقای عرفانیان، خان صادقی، خانم...

سازشناسی سمفونیک

فلوت (flute)

فلوت (flute)

فلوت از جمله سازهای بادی است که معمولاً از جنس چوب یا فلز سفید ساخته می شود. این ساز از گروه سازهای بادی بدون زبانه است که تولید صوت در...

ساکسوفون (Saxophone)

ساکسوفون (Saxophone)

ساکسوفون در حدود سال 1840 میلادی توسط "آدلف ساکسن" بلژیکی که سازنده لوازم موسیقی و در پاریس مشغول به کار بود، اختراع شد. خانواده ساکسوفون در اصل شامل 14 عضو...

ترمپت (Trumpets)

ترمپت (Trumpets)

پرکاربردترین نوع این ساز در ارکستر سمفونیک ترمپت sib است که پرتحرک ترین ساز خانواده ی بادی های برنجی نیز هست و صدای آن نسبت به دیگر سازه های خانواده...

ارگ (Pipe Organ)

ارگ (Pipe Organ)

این ساز قدیمی بزرگترین ساز گروه خود می باشد که وسعت صوتی آن در بزرگترین نوع خود به اندازه ی وسعت صوتی تمام ارکستر می باشد. هر چه اندازه این...

ویولن (Violin)

ویولن (Violin)

ویولن احتمالاً شناخته ترین ساز در بین تمام سازهای ارکستر غرب می باشد. خانواده سازهای زهی شامل: ویولن، ویولا، ویولنسل و کنترباس (دوبل باس) می باشند. ویولن در حدود سال...

ویولنسل (Violoncellos)

ویولنسل (Violoncellos)

ویولنسل که به زبان ساده و عامیانه Cello نامیده می شود، عضو باس خانواده ویولن می باشد، و با آرشه ای کوچکتر و باریک تر از آرشه ویولن نواخته می...

گیتار (Guitar)

گیتار (Guitar)

گیتار از جمله سازهایی است که به ندرت و تنها در موارد خاص در ارکستر مورد استفاده قرار می گیرد. دسته این ساز دارای پرده بندی است و پرده های...

پیانو (Modern Piano)

پیانو (Modern Piano)

پیانو از جمله سازهایی است که نه تنها از اهمیت استفاده از آن طی قرون متمادی چه به عنوان ساز سولو و چه به عنوان ساز همراهی کننده، کاسته نشده...

سازشناسی ایرانی

تار

تار

تار، از سازهای زهی مضرابی (زخمه ای) مقید است که در ساخت آن از چوب، پوست، استخوان، زه (روده تابیده چهارپایان) و فلز استفاده می شود و طول کلی آن...

سه تار

سه تار

سه تار، از سازهای زهی مضرابی (زخمه ای) مقید است که در ساخت آن از چوب، فلز و زه یا نخ نایلون استفاده می شود. سه تار را از خانواده...

سنتور

سنتور

سنتور، سازی است به شکل ذوزنقه ی متساوی الساقین و از سازهای زهی مضرابی (زخمه ای) مطلق است که در ساخت آن چوب و فلز به کار می روند. این...

کمانچه

کمانچه

کمانچه از سازهای زهی آرشه ای مقید است که در ساخت آن، چوب، پوست، استخوان و فلز به کار رفته اند. طول کمانچه از پایه ی فلزی تا صراحی (قسمت...

تمبک

تمبک

تمبک از سازهای کوبه ای است و اصطلاحا به آن ضرب هم گفته می شود. این ساز از چوب درخت گردو، افرا یا توت به صورت یک تکه، در دو...

دف، دایره، دایره زنگی

دف، دایره، دایره زنگی

دف از سازهای کوبه ای است که در ساخت آن از چوب، پوست و فلز استفاده می شود. کمانه یا بدنه این ساز دایره ای شکل و قطر دهانه ی...

در سال 1339 به ایران بازگشت و رهبری ارکستر سمفونیک تهران را که موقتاً به هایمو تویبر (Haymo Tauber) موسیقی دان اتریشی، واگذار شده بود، در دست گرفت. سنجری تا سال 1351 رهبر ثابت این ارکستر بود و پس از آن به عنوان سرپرست هنری تالار رودکی و مشاور وزیر فعالیت خود را ادامه داد و به طور پراکنده چند اپرا و باله را رهبری کرد. همچنین برنامه هایی با ارکستر مجلسی رادیو و تلویزیون ملی ایران و ... در سالهای پیش از انقلاب نیز در بلغارستان، روسیه، یوگسلاوی، ارمنستان، ترکیه، آذربایجان، رومانی و ... ارکسترهایی را رهبری نمود. وی پس از بازنشستگی در سال 58 مجدداً به کار دعوت شد. به مدت ده سال رهبری ارکستر سمفونیک تهران را بر عهده داشت و در سال 1368 با کنسرتی به مناسبت چهلمین روز درگذشت مرتضی حنانه، به علت مشکلات فراوان و ناراحتی های جسمانی از رهبری ارکستر کناره گرفت. persian pictures حشمت سنجری در کنار رهبر ارکستر، ویولن نوازان چیره دستی را نیز پرورش داد و همچنین معدود آثاری ملهم از موسیقی ملی و محلی ایران پدید آورد. او شیوۀ آهنگسازی خود را تا حدی متأثر از شیوۀ آهنگسازان بزرگ آذربایجان و ارمنستان می دانست و اظهار می داشت «موسیقی ایرانی آذری مشترکات بسیاری دارند با این تفاوت که آنها روی موسیقی خود بسیار کار کرده اند و متأسفانه ما ایرانی ها خیلی کم..... اسکلت بندی و چهارچوب آهنگ های من کمی بر اساس موسیقی ایرانی بوده و در حقیقت آنچه ملودی های مرا به هم مربوط می سازد و به آن هویت ایرانی می بخشد خود به واقع ایرانی نیست. بنابراین هر ملتی می تواند با بهره جویی از قوانین اصولی و مدون موسیقی جهانی، نغمه های ملی و محلی خود را تبدیل به دستاوردی دلپذیر و قابل عرضه به همۀ دنیا کند. در 29 دی ماه 1372 فرهنگسرای بهمن در تهران طی مراسمی به تجلیل از سنجری و خدماتش به موسیقی کشور به ویژه ارکستر سمفونیک تهران پرداخت و یکی از سالن های خود را به نام او نامگذاری کرد. سنجری در آن شب علیرغم بیماری سختی که داشت به روی صحنه رفت، ارکستر فرهنگسرا را رهبری کرد و از فعالیت های گذشتۀ خود سخن گفت. حشمت سنجری در 14 دی ماه 1373 چشم از جهان فرو بست. آثار: - تابلوهای ایرانی (سوییت در پنج قسمت: افق بیکران، رقص دایره، دو حالت، رقص مضراب ها، سرانجام) - نیایش یزدان (روی سروده های فردوسی برای آواز گروهی و ارکستر) - سرود دانشگاه (روی سرودۀ حسین گل گلاب)، سرود قهرمانان آسیا و ... (منبع: موسیقی دانان ایرانی، تألیف: پژمان اکبرزاده، انتشارات نوید شیراز، 1380).

© 2016 آموزشگاه موسیقی خورشید. تمامی حقوق محفوظ است

Search